هزینه سفر به کاشان چقدر است؟

به گزارش آسمان فارس، کاشان که نامش با گلاب گره خورده است، با داشتن حمام فین و خانه های تاریخی و بازار قدیمی زیبایش، ارزش چند بار سفر را دارد.

هزینه سفر به کاشان چقدر است؟

کاشان یکی از شهرهای قدیمی و بسیار تماشای است که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن تماشا نموده اند یا در فکر برنامه ریزی برای سفر به این شهر زیبا هستند.

گنجینه معماری در کاشان در خانه های قدیمی آن مانند خانه بروجردی ها، خانه طباطبایی ها، خانه عباسیان، مسجدها و بازار قدیمی آن جلوه می نماید.

حمام فین کاشان یکی از معروف ترین جاهای تماشای کاشان است که بخشی از تاریخ ما به شمار می رود. ضمن این که کاشان برترین عرقیجات را فراوری می نماید و مسافران کاشان با چندین بطری گلاب برمی گردند. مقصد سفری که هم مجذوب نمایندهیت تاریخی و معماری دارد و هم خوش مزه هایش را در بازار قدیم عرضه می نماید، بسیار مجذوب نماینده به نظر می رسد.

هزینه رفتن به کاشان

کاشان به تهران نزدیک است و هزینه رفت و آمد خیلی بالا نیست. سفر با ماشین شخصی به کاشان گزینه خوبی است. حدود 3 ساعت راه در پیش رو دارید و باید 250 کیلومتر را بپیمایید.

قیمت بلیط قطار تهران به کاشان از 19 تا 33 هزار تومان است. با اتوبوس هم می توانید به کاشان بروید. قیمت بلیط آن 19 تا 21 هزار تومان است.

ضمناً همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده نموده و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

میانه هزینه اقامت در کاشان

کاشان هتل های زیادی دارد که بعضی از آن ها در خانه های قدیمی سنتی برپا شده اند و بعضی دیگر نوساز هستند. هزینه یک شب اقامت در هتل های لوکس کاشان از 213 تا 600 هزار تومان است.

برای ماندن در هتل های میانه کاشان از 135 تا 220 هزار تومان می پردازید. اقامتگاه های بوم گردی نیز برای هر شب اقامت از 70 تا 349 هزار تومان دریافت می نمایند.

میانه هزینه خورد و خوراک در کاشان

از 17 هزار تا 87 هزار تومان هزینه یک وعده غذا در کاشان است. اگر بخواهید پیش غذا و دسر هم سفارش بدهید، این عدد بالاتر می رود. قیمت پیتزاها از 20 هزار تومان آغاز و تا 72 هزار تومان برای پیتزا رست بیف سه نفره به چشم می خورد و قیمت یک پرس کباب خوب بالای 60 هزار تومان است. اما منو های مقرون به صرفه تر هم وجود دارد و می توان با 20 هزار تومان یک پاستا آلفردو، نوشیدنی و سالاد سفارش داد.

حمل و نقل در کاشان

اتوبوس های درون شهری به بیشتر خیابان ها و محله های کاشان سرویس دارند. از تاکسی های خطی، گردشی و بی سیم مانند 133 هم می توانید استفاده کنید. مبلغ ورودی کرایه ی تاکسی خطی معادل 560 است که بر اساس مسافت به کرایه شما اضافه می گردد. برای تاکسی های دربستی، ورودی 2100 تومان است و برای جابه جایی در شهر و تا 5 کیلومتری حومه شهر، 5600 باید پرداخت کرد، البته در طول شب به کرایه 20 درصد اضافه می گردد.

هزینه بازدید از جاذبه های کاشان

موزه و خانه های تاریخی در کاشان فراوان دارد. قیمت بلیط ورودی جاهای تماشای کاشان از 2 تا 5 هزار تومان است. بلیط اتباع خارجی بین 15 تا 20 هزار تومان به فروش می رسد.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در کاشان

ماهیت سفر به گونه ای است که همواره امکان بیشتر خرج کردن وجود دارد، اگرچه همواره هم جای صرفه جویی هست!

می توانید در هتل های لوکس کاشان اقامت کنید، رستوران های عالی و لوکس را انتخاب کنید و یک وعده غذای کامل سفارش بدهید. در این صورت به طور میانگین می توانید در یک روز 640 هزار تومان خرج کنید.

با نگه داشتن هزینه ها در حد میانه، با 380 هزار تومان یک روز و یک شب را گذرانده اید. با اقامت در هتل مقرون به صرفه کاشان و انتخاب غذای ساده در منوی رستوران هزینه یک روز شما حدود 250 هزار تومان خواهد بود.

هزینه سفر سه روزه به کاشان

اگر با ماشین شخصی سفر کنید، هزینه سفر لوکس سه روزه به کاشان حدود دو میلیون و 100 هزار تومان پیش بینی می گردد. یک سفر میانه حدود یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه خواهد داشت. در سفر مقرون به صرفه به کاشان 850 هزار تومان بودجه لازم دارید.

از کاشان نمی گردد دست خالی و بدون خرید سوغات برگشت. هزینه خرید عرقیجات، گل، گلاب و باقلوا را جداگانه در نظر داشته باشید. از طرف دیگر با آنالیز همه سایت های رزرو آنلاین هتل، می توانید مناسب ترین قیمت را پیدا کنید. امکانات هر هتل را به دقت آنالیز کنید و با توجه به مشخصات آن ها و بودجه سفرتان، یکی را انتخاب کنید.

منبع: کجارو / tripyar.com / kashantaxi.ir / tishineh.com / safar724.com / samtik.com
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2022

به "هزینه سفر به کاشان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به کاشان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید