قاضی زاده: شبکه خانگی و صداوسیما رقیب یکدیگر نیستند

به گزارش آسمان فارس، یک عضو هیات نظارت بر سازمان صداوسیما با تاکید بر این که شبکه خانگی و صداوسیما مکمل و نه رقیب یکدیگر هستند، گفت: نباید بازیگران، تهیه کنندگان و کارگردانان را برای انتخاب بین شبکه خانگی صدا و سیما یا سیما محدود کرد آنها آزادند این محدود انگاری برای مدیران فضای فرهنگی و هنری سم است.

قاضی زاده: شبکه خانگی و صداوسیما رقیب یکدیگر نیستند

سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با خبرنگاران، در واکنش به صحبت اخیر معاون صداوسیما مبنی بر این که فضای مجازی مخاطبان صداوسیما را کاهش داده است، گفت: اساسا به لحاظ کارشناسی این جور مقایسه ها را باطل می دانم. البته ممکن است مخاطب بعضی سریال ها در سیما کم شده باشد و از آن طرف مخاطب سریالی در شبکه خانگی افزایش پیدا کند. مردم براساس احتیاج خود از فضای رسانه استفاده می نمایند. ممکن است آنها در ساعتی از شبانه روز سریال خوبی در شبکه خانگی را ببینند و در ساعتی دیگر سریالی را از سیما تماشا نمایند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ممکن است کلیپ یک دقیقه ای در فضای مجازی پخش گردد و تاثیرش را حتی در بخش های خبری سیما ببینیم به تبع آن مردم هم از فضای رسانه همچون یک مارکت استفاده می نمایند و در طول شبانه روز از فضای مجازی، صداوسیما و حتی بعضی برنامه های ماهواره ای هم استفاده نمایند. در این بین مهم محتوای تولیدات است که اینها فضای رقابتی را به وجود می آورد. بنده مقایسه بین برنامه های صداوسیما، ماهواره و فضای مجازی را قبول ندارم چون معتقدم محتوا رکن مهمی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شرح داد: یکی از کلیپ های یک دقیقه ای در فضای مجازی آن اتفاقی که در سودان افتاد، بود که دختر جوان دانشجویی کلیپ یک دقیقه ای با محتوای شعار علیه حکومت را پخش کرد که جهانی شد و در اخبار ما هم منتشر شد. همین وضعیت را می توان در سریال های شبکه های خانگی دید که از بین تولیدات منتشر شده شاید تنها یک سریال بیننده زیاد داشته باشد و مابقی نیمه کاره مانده و رها گردد با این استدلال ها معتقدم که نباید مقایسه بین فضای مجازی و صداوسیما صورت گیرد.

قاضی زاده با بیان این که کم شدن مخاطب صداوسیما را قبول ندارم، ادامه داد: معتقد نیستم که در تمامی موضوعات مخاطب صداوسیما کم شده باشد ممکن است یک سریال با کیفیت زیاد مخاطب خود را داشته باشد ولی به طور کلی نباید شبکه خانگی را رقیب صداوسیما و یا برعکس دانست این دو مکمل یکدیگر هستند و هر دوی آنها رقیب فضای مجازی نیستند.

وی در واکنش به نقدها بعضی کارشناسان مبنی بر حضور بعضی کارگردانان در شبکه خانگی و به دنبال آن کاهش مخاطب در سیما گفت: آنها برای کار آزاد هستند نمی توان بازیگر، کارگردان و تهیه نماینده را محدود کرد که در شبکه خانگی یا صداوسیما و یا سیما تنها کار کند. این محدود انگاری برای مدیران فرهنگی و هنری سم است. مهم ترین مولفه در فضای رسانه ای افزایش کیفیت تولیدات است هیچ اشکالی ندارد فردی که روزگاری در تلویزیون کار نموده امروز در شبکه خانگی و یا سیما برود. ما باید تمامی کوشش مان را برای افزایش کیفیت تولیدات به کار ببریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 366

به "قاضی زاده: شبکه خانگی و صداوسیما رقیب یکدیگر نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی زاده: شبکه خانگی و صداوسیما رقیب یکدیگر نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید