شهرداری و سازمان اوقاف برای طرح ساماندهی آرامستان ابن بابویه و امامزاده عبدالله اقدام نمایند

به گزارش آسمان فارس، تهران (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت با وجود اینکه مزار شهدای 16 آذر در آرامستان امام زاده عبدالله و مزار شهدای قیام 30 تیر در آرامستان ابن بابویه شهرستان ری واقع شده است اما متاسفانه این آرامستان ها از شرایط خوبی برخوردار نیستند، سازمان اوقاف و وزارت میراث فرهنگی باید نسبت به تهیه طرح جامع برای ساماندهی این دو آرامستان اقدام نمایند.

شهرداری و سازمان اوقاف برای طرح ساماندهی آرامستان ابن بابویه و امامزاده عبدالله اقدام نمایند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

حسن خلیل آبادی، در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورا، ضمن گرامیداشت 16 آذرماه، روز دانشجو، گفت: این نکته را یادآور می شوم که مزار این عزیزان در آرامستان امام زاده عبدالله و مزار شهدای قیام 30 تیر در آرامستان ابن بابویه شهرستان ری قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: متاسفانه این آرامستان ها از شرایط خوبی برخوردار نیستند، لذا در این روز تاریخی از سازمان اوقاف، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری تهران می خواهم نسبت به تهیه طرح جامع برای ساماندهی این دو آرامستان که می تواند یکی از مراکز گردشگری و تاریخی شهرری و تهران باشد، اقدام نمایند.

خلیل آبادی با اشاره به ثبت میراثی هر دو آرامستان مطرح نمود: این درحالی است که متاسفانه بعضی از قبور دچار معضلاتی همچون تخریب شده اند و مکان دفن شهدای 16 آذر برای زیارت اهل این قبور و ادای احترام به آنان جهت مناسبی ندارد.

وی گفت: همچنین مزار شهدای 30 تیر با تاریخ و فعالیت ارزنده ای که داشتند نیز به این وضع دچار شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش خواهان شد: سازمان اوقاف، شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه به وظایف خود جامه عمل بپوشانند تا بیش از این شاهد تخریب آثار تاریخی و هویت خود نباشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1356

به "شهرداری و سازمان اوقاف برای طرح ساماندهی آرامستان ابن بابویه و امامزاده عبدالله اقدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری و سازمان اوقاف برای طرح ساماندهی آرامستان ابن بابویه و امامزاده عبدالله اقدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید