رهبران دینی جهان در خصوص مقابله با کرونا گفتگو کردند

به گزارش آسمان فارس، به درخواست مراکش، سازمان ملل نشستی را با حضور رهبران دینی جهان اعم از رهبران مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار کرد.

رهبران دینی جهان در خصوص مقابله با کرونا گفتگو کردند

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در آغاز این نشست تاکید کرد که رهبران دینی می توانند نقش مهمی در ممانعت از شیوع ویروس کرونا و کاهش ضررهای ناشی از بیماری کویید 19 ایفا کنند.

گوترش خطاب به رهبران دینی گفت: مسئولیت تقویت همبستگی به عنوان پایه و اساسی برای پاسخگویی به نیازها و خواسته هایمان بر عهده خودمان است؛ همبستگی که بر پایه حقوق و کرامت انسانی باشد.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به بحران های پیش از بیماری کویید 19 در زمینه بهداشت عمومی از جمله آنها بیماری ایدز و ابولا، شرح داد، رهبری معنوی همواره از نظر ارزش های اجتماعی، عملکردها و رفتارها، نتایج مثبتی داشته است.

گوترش در ادامه اضافه نمود، چهار روش کلیدی می تواند به بهبود و مهار ویروس کرونا کمک کند و آنها عبارتند از رد و تکذیب اطلاعات نادرست و مضر، مخالفت با نژادپرستی و تمامی اشکال تعصب، تقویت همبستگی، محکوم کردن قاطع خشونت های روزافزون علیه زنان و دختران و حمایت از اصول مشترک برای همکاری، مساوات و برابری، احترام و مهربانی.

به همین دلیل، تیجانی محمد باندی، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تاکید بر نقش برجسته و منحصر به فرد ایمان، گفت: باید به ناامیدان امید دهیم تا در مواقع نگرانی بتواند منبع راحتی و رفاه در جامعه باشند.

باندی در ادامه اضافه نمود، رهبران و سازمان های دینی نقش برجسته ای در نجات جان مردم و کاهش شیوع ویروس کرونا دارند.

وی همچنین عنوان داشت: ما به آنها جهت تبادل اطلاعات موثق و مقابله با شایعات، خشونت و دعوت به پاسخگویی به نیازهای گروه های ضعیف جامعه چشم امید دوخته ایم.

در خضوص رشد میانگین فقر و افزایش درد و رنج حاشیه نشین ها ، خروج بچه ها از مدارس و فوتی های ناشی از ویروس کرونا، باندی گفت: متاسفانه جدول زمانی برای انتها این ویروس کرونا وجود ندارد و این امر بدین معناست که در مقابل ما کارهای زیادی وجود دارد که باید آنها را انجام دهیم.

به همین دلیل، میگوئل آنجل موراتینوس، کننده عالی سازمان ملل در امور اتحاد تمدن ها تاکید کرد که باید با افزایش شیوع ویروس کرونا به گروه های ضعیف جامعه و حاشیه نشین ها توجه بیشتری شود و بحران ها زندگی را زمانی تغییر می دهند که مردم ناامید شوند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1027

به "رهبران دینی جهان در خصوص مقابله با کرونا گفتگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران دینی جهان در خصوص مقابله با کرونا گفتگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید