خواص میوه خوراکی درخت سدر

به گزارش آسمان فارس، ارزش غذایی میوه تازه سدر یا کُنار برابر با مقادیری از کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، درصد بالایی پتاسیم، سدیم، ویتامین C، روی، کلسیم، ویتامین A، ویتامین K و D3 است. طبع میوه کُنار سرد رو به معتدل است. بعضی باور دارند که این میوه باید طبعی سرد و خشک داشته باشد.

خواص میوه خوراکی درخت سدر

بهبود گوارش و درمان یبوست

میوه سدر یا کُنار معده را تقویت می نماید و باعث بهبود شرایط دستگاه گوارش می گردد. اولین نشانه خوردن میوه رسیده کُنار درمان یبوست است و با بهبود حرکات روده به دفع سریع مدفوع یاری می نماید.

کاهش وزن و لاغری

کُنار دارای بیشترین مقدار فیبر است که می تواند باعث کاهش اشتها و احساس سیری در فرد گردد. بعلاوه کالری این میوه کم است و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مناسب است.

تقویت استخوان ها و دندان

این میوه سرشار از کلسیم، فسفر و آهن است. این سه عنصر مهم به استحکام بافت های استخوان یاری می نمایند. بعلاوه مقادیری از ویتامین D3 موجود در میوه سدر موجب استحکام دندان ها می گردد و یاری می نماید تا استخوان ها سختی معمول خود را به شکل طبیعی حفظ نمایند.

مفید برای دیابت

توانایی میوه کُنار در کاهش قند خون احتمالاً به علت وجود مقادیر زیادی ویتامین A است که می تواند مقدار انسولین کبد را تنظیم کند. بعضی از دانشمندان و پزشکان بر این باورهستند که تاثیرات مصرف کُنار بر آدیپونکتین باعث افزایش حساسیت کبد به انسولین می گردد و مقدار خروجی گلوکز از کبد را کاهش می دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1695

به "خواص میوه خوراکی درخت سدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص میوه خوراکی درخت سدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید