تعلیق حضور دانش آموزان در مدارس با ورود اُمیکرون به کشور

به گزارش آسمان فارس، تهران (پانا) - رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت در صورت ورود امیکرون به کشور قطعاً حضور دانش آموزان در مدارس تعلیق خواهد می گردد اما خوشبختانه تا کنون گزارشی از شیوع این ویروس در کشور واصل نشده است.

تعلیق حضور دانش آموزان در مدارس با ورود اُمیکرون به کشور

امروزه رسانه ها از شیوع امیکرون در 38 کشور دنیا خبر دادند؛ ویروسی که سرعت و شدت ابتلا افراد در آن افزایش یافته است. در این میان، آنچه باعث نگرانی کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت و بعلاوه خانواده های دانش آموزان است، حضور دانش آموزان در کلاس های درس است.

شدت عمل این سویه افزایش یافته و از آنجایی که در مدارس محافظت کامل از دانش آموزان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام نمی گردد، این ویروس می تواند دانش آموزان و خانواده های آنها را درگیر کند. بر همین اساس اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سویه تازه کرونا باید در کشور به صورت جدی دنبال گردد.

به همین دلیل مهدی اسماعیلی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شرایط کشور از لحاظ شیوع کرونا را در حال پایش دانست و گفت: واکسیناسیون عمومی در حال اجرا است و در این مدت بسیار کمی که آقای رئیسی بر سر کار آمدند، فرایند رو به رشدی داشتیم و شاهد کاهش مقدار مبتلایان و مرگ و میز ناشی از کرونا هستیم.

وی اضافه نمود: البته ممکن است این شرایط ناپایدار باشد مدارس ما نیز بر مبنای شرایط پایدار، بازگشایی شده و اگر مجدداً این ویروس جهش یافته شیوع پیدا کند، راه حل تازه اندیشیده خواهد شد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان نمود: سویه تازه کرونا که در کشورهای مختلف مشاهده می گردد، قطعاً خطراتی برای همه کشورها خواهد داشت بر همین اساس ستاد ملی مبارزه با کرونا مرتباً در حال آنالیز موضوع است و گزارش ها را به ما واصل می نماید و ما نیز دائماً در حال پایش هستیم.

وی اضافه نمود: اگر خدایی نکرده این ویروس هم بتواند جایگاه خود را در کشور ما باز کند و عده ای را مبتلا کند، قطعاً ما در بحث برگزاری کلاس های حضوری تتازه نظر خواهیم کرد اما تا کنون گزارشی از شیوع این ویروس در کشور به ما واصل نشده است. در صورت ورود امیکرون به کشور قطعاً حضور دانش آموزان در مدارس را تعلیق خواهیم کرد.

اسماعیلی در مورد مقدار واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: تقریباً ما جامعه هدف را پوشش دادیم و از این بابت نگرانی نداریم عده بسیار کمی هنوز واکسینه نشده اند که این موضوع طبیعی است آنچه حائز اهمیت است این است که فعلاً ایمنی لازم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برای دانش آموزان، واکسن سینوفارم تایید شده است، اضافه نمود: ما باید موضوع واکسیناسیون دانش آموزان را به متخصصان بسپاریم که تا به امروز متخصصان، مسئله ای را به ما گزارش نکردند و از این بابت مردم نباید نگران باشند. مجلس تمامی موضوعات را دائم رصد می نماید و اگر سلامت دانش آموزان و شهفرایندان به خطر بیافتد، به موضوع ورود خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1849

به "تعلیق حضور دانش آموزان در مدارس با ورود اُمیکرون به کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "تعلیق حضور دانش آموزان در مدارس با ورود اُمیکرون به کشور" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق حضور دانش آموزان در مدارس با ورود اُمیکرون به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید