برگزاری جشنواره شب یلدا در آستارا

به گزارش آسمان فارس، جشنواره شب یلدا برای احیای آئین های سنتی، با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و با استقبال شهروندان و گردشگران در آستارا برگزار گردید.

برگزاری جشنواره شب یلدا در آستارا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا چهارشنبه بیست و هفتم آذر در این آئین در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد این شهرستان گفت: این برنامه توسط سازمان مردم نهاد پویندگان آرمان شهر با همکاری فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا بخشی از آداب و رسوم مردم این شهرستان را با اجرای نمایش، برپایی نمایشگاه و حافظ خوانی به نمایش می گذارد.

  • اینفوگرافی | شب یلدا در چهارگوشه ایران

وحید خاصی پور اظهار کرد: ایران اسلامی دارای سنت های ریشه دار نظیر شب یلداست و باید آئین های فراموش شده احیا گردد و بسیاری از این رسم ها بهانه ای برای کنارهم بودن اعضای خانواده هاست.

اکبر اکسیر، شاعر آستارایی و صاحب سبک شعر فرانو نیز در این آئین گفت: با ورود شبکه های مجازی به کانون خانواده ها، اندکی از گرمای محبت خانواده ها کاسته شده اما شب یلدا احیاگر آداب فراموش شده است.

وی اضافه نمود: در گذشته، میوه های شب یلدا را محصولات جالیزی آخر فصل تابستان تشکیلمی داد و از ستون های چوبی خانه ها آویزان یا در پشت بام خانه ها نگهداری می شد.

اکسیر گفت: تفأل بر دیوان حافظ، حال و هوای خاصی برای خانواده ها داشت و شاهنامه خوانی و قصه گویی برای کوچکترها، از آئین های یلدا بود و خاطرات شیرینی برای مردم به ارمغان می آورد.

شعرخوانی، تفال بر دیوان حافظ، اجرای موسیقی، نمایشگاه ترشی های محلی و میان پرده کمدی از بخش های دیگر جشن شب یلدا در آستارا بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 689

به "برگزاری جشنواره شب یلدا در آستارا" امتیاز دهید

1 کاربر به "برگزاری جشنواره شب یلدا در آستارا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره شب یلدا در آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید