با برترین ساختمان سال دنیا آشنا شوید

به گزارش آسمان فارس، یک ساختمان معمولی به نام Kampung Admiralty در کشور سنگاپور در جریان برگزاری فستیوال معماری جهان به عنوان ساختمان سال جهان در سال 2018 انتخاب شده است.

با برترین ساختمان سال دنیا آشنا شوید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یک ساختمان معمولی به نام Kampung Admiralty در کشور سنگاپور در جریان برگزاری فستیوال معماری جهان به عنوان ساختمان سال جهان در سال 2018 انتخاب شده است.

این فستیوال به مدت سه روز در آمستردام هلند برگزار گشت و در جریان برگزاری آن ساختمان های مختلفی با چشم اندازها و طراحی های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ساختمان برنده که توسط شرکت سنگاپوری WOHA طراحی شده به طور خاص برای سکونت بازنشستگان ساخته شده و لذا به گونه ای ساخته شده که جوابگوی احتیاجهای افراد سالمند باشد. توجه به احتیاجهای امنیتی این افراد و محیط سرسبز و دلگشای این ساختمان از جمله عواملی بوده که در انتخاب آن به عنوان برنده این رقابت نقش ایفا نموده است.

ساختمان یادشده طراحی چند لایه ای دارد و لایه پایینی آن حول محور یک میدان بازار مانند به وجود آمده و فضاهای مختلفی در این بخش برای فعالیت ها و اقدامات گوناگون وجود دارد. یک مرکز پزشکی نیز در وسط این بخش واقع شده است و در قسمت های دیگر آن هم فضای سبز و پارک گنجانده شده است.

در لایه های دیگر نیز پارکینگ، مرکز خرید، رستوران، مراکز بهداشتی و غیره گنجانده شده است. در واقع انبوه تسهیلات موجود در این مجموعه استفاده از هر چیزی که مورد احتیاج سالمندان می باشد را ساده نموده است.

به نظر می رسد اعطای جایزه به این مجموعه بی ارتباط با افزایش جمعیت سالمندان جهان و نگرانی های موجود در خصوص برطرف نگرانی ها و دغدغه های آنها نباشد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 466

به "با برترین ساختمان سال دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین ساختمان سال دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید