بازنگری در رویه های اجرایی به تنظیم بازار نهاده های دامی یاری می نماید

به گزارش آسمان فارس، افزایش نسبی تقاضا به علت خشکسالی و ناهماهنگی میان بخشی؛ عوامل اصلی نوسانات در بازار نهاده ها هستند؛ با بازنگری در رویه های اجرایی می توان این مسائل را رفع کرد.

بازنگری در رویه های اجرایی به تنظیم بازار نهاده های دامی یاری می نماید

محمد مهدی نهاوندی، عضو هیأت مدیره اتحادیه واردنمایندگان نهاده های دام و طیور ایران درباره نوسانات قیمت نهاده های دامی به ویژه ذرت طی هفته های اخیر در بازار با بیان اینکه افزایش نسبی تقاضا به علت خشکسالی و ناهماهنگی میان بخشی، عوامل اصلی نوسانات در بازار نهاده ها هستند، گفت: افزایش بیش از 40 درصدی قیمت نهاده ها (به ویژه ذرت دامی) در بازارهای جهانی و خشکسالی کم سابقه از جمله عواملی هستند که موجب شده تا منابع ارزی پیش بینی شده برای تأمین نهاده های دامی جوابگوی احتیاج سال جاری کشور نباشد.

وی اضافه کرد: بعلاوه بعضی ناهماهنگی های بین بخشی هم از جمله تأخیرهای مقطعی در تخصیص ارز مورد احتیاج هم از عمده عوامل بروز شرایط موجود است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه واردنمایندگان نهاده های دام و طیور ایران توضیح داد: رویه های اجرایی فعلی جوابگوی شرایط 6 ماهه دوم نیست و ضروری است در همه آنها بازنگری فوری انجام گیرد تا در تنظیم بازار نهاده های دامی دچار تکرار مسائل نشویم.

نهاوندی اعلام کرد: قبل از هر چیز دولت باید برای وزارت جهادکشاورزی در حوزه تأمین نهاده های مورد احتیاج کشور اختیارات ویژه تعریف کند تا سایر دستگاه ها از جمله سیستم بانکی، حمل و نقل، گمرک و غیره با هماهنگی 100 درصدی و با هدف پیشگیری از بروز مسائل آینده اقدام نمایند.

وی تاکید نمود: با برنامه ریزی و تعامل بیشتر وزارت جهاد کشاورزی و تشکل های مرتبط این چالش ها قابل حل است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1770

به "بازنگری در رویه های اجرایی به تنظیم بازار نهاده های دامی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری در رویه های اجرایی به تنظیم بازار نهاده های دامی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید