اسکایریم به Chat GPT مجهز می گردد؛ شخصیت ها حافظه دارند و به همه چیز عکس العمل نشان می دهد

به گزارش آسمان فارس، بازی اسکایریم (Skyrim) برای مدت زیادی در دنیای گیمینگ حضور دارد و قرار نیست هم از بین برود. یکی از دلایل زنده ماندن این بازی جامعه بسیار فعال و طراحان ماد (Mod) برای این بازی هستند. در این مدت ما شاهد مادهای بسیار زیادی برای بازی اسکایریم بودیم که حتی بعضی مثل شهر از یاد رفته (Forgotten City) تبدیل به یک بازی مجزا شدند.

اسکایریم به Chat GPT مجهز می گردد؛ شخصیت ها حافظه دارند و به همه چیز عکس العمل نشان می دهد

شما هرچقدر هم در یک بازی با کرکترهای مختلف صحبت کنید، در سرانجام دیگر موضوعی ندارند که مطرح نمایند. حال اگر این موضوع پیش نمی آمد تجربه عناوین نقش آفرینی چگونه می شد؟ اگر صحبت به کرکترهای مختلف بازی محدود به موارد قابل انتخاب نبود چه اتفاقی می افتاد؟ حتی اگر این کرکترها مکالمات و رفتارهای قبلی شما را به خاطر می سپردن چطور؟ اینجاست که استفاده از هوش مصنوعی قدرتمند در عناوین بازی اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید.

یکی از طراحان ماد قدرتمند به نام Art from the Machine کوشش نموده تا هوش مصنوعی چت جی پی تی (Chat GPT) را وارد بازی اسکایریم کند. این طراح از سیستم های متفاوت استفاده نموده تا کاربر بتواند درون میکروفون صحبت نموده و هوش کرکترهای مختلف بازی نیز به او پاسخ دهند. این روند بسیار گسترده و سخت است. به همین علت نمی توان به راحتی از این سیستم استفاده کرد. همینطور اینکه هنوز این ماد بالغ نیست. با این حال پتانسیل این موضوع را به طور کامل نشان می دهد. ویدئوی زیر این ماد را به طور کامل نشان می دهد.

در این ویدئو ما شاهد مکالمات مختلف هستیم اما یک مورد بسیار قابل توجه است. مکالمه کاربر با Ulfberth War Bear نکات جالبی دارد. برای مثال این کاراکتر ساعات کاری را می داند یا اینکه به سوالات کاربر پاسخ صحیح می دهد. حتی می تواند بر اساس داده های بازی ساعت دقیق را تشخیص دهد.

طرز تلفظ کرکتر داخل بازی اصلاً خوب نیست. با این حال اگر دقت کنید صدای او تغییری ننموده است. همینطور اینکه لب های او به طور کامل روی حرف ها تکان می خورد. بحث اصلی سادگی بازی است. به این شکل که شما اگر سؤالی داشتید به راحتی از کرکترهای داخل بازی می پرسید. همینطور اینکه عناوین مختلف با این تکنولوژی زنده تر خواهند بود.

در ادامه کاربر یک شمشیر برداشته و جزئیات آن را از کرکتر داخل بازی می خواهد. او نیز به طور کامل این سؤالات را جواب داده و به نظر نمی رسد که از جایی این اطلاعات را بدست بیاورد. پس بازی این اطلاعات شمشیر را در اختیار کرکتر قرار می دهد. نکته اصلی اینجاست که این مکالمات در لحظه رخ داده و از پیش معین شده نیستند. کرکتر داخل بازی به سؤالات و حرکات شما در لحظه پاسخ داده و ممکن است دفعه بعد جواب متفاوتی بدهد.

سازندگان این ماد گفته اند که در حال ساخت یک سیستم خاطره برای آن هستند. به این شکل که کرکترها مکالمات قبلی را به یاد داشته و دفعه بعد که به آن ها مراجعه کنید، به برخورد قبلی شما اشاره خواهند کرد. مشکل اصلی پیچیدگی بازی و ابزار آن است که باعث می گردد تجربه اولیه این ماد کمی سخت باشد. سازندگان این ماد هنوز آن را در دسترس کاربران قرار نداده تا بتوانند آن را برای کاربران کامل آماده نمایند.

منبع: PCGamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2170

به "اسکایریم به Chat GPT مجهز می گردد؛ شخصیت ها حافظه دارند و به همه چیز عکس العمل نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکایریم به Chat GPT مجهز می گردد؛ شخصیت ها حافظه دارند و به همه چیز عکس العمل نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید