ابراز نگرانی دولت فیلیپین نسبت به گزارش اطلاعاتی آمریکا

به گزارش آسمان فارس، سخنگوی رئیس جمهور فیلیپین امروز(چهارشنبه) گفت، دوترته گزارش اخیر جامعه اطلاعاتی آمریکا را که در آن از رئیس جمهور فیلیپین به عنوان تهدیدی علیه دموکراسی در جنوب شرق آسیا یاد شده، جدی گرفته و نسبت به آن نگرانی دارد.

ابراز نگرانی دولت فیلیپین نسبت به گزارش اطلاعاتی آمریکا

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این گزارش که اخیرا توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا تهیه شده دوترته را به همراه هون سن، رهبر کامبوج و همین طور بحران روهینجا و قانون اساسی مورد حمایت ارتش در تایلند، به عنوان تهدیدهای علیه دموکراسی منطقه جنوب شرق آسیا اعلام نموده است.

هری روک، سخنگوی رئیس جمهور فیلیپین در یک مصاحبه رادیویی گفت: ما این گزارش بخش اطلاعات آمریکا را با نگرانی نگاه می کنیم.

او در عین حال ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تهدید عنوان کردن دوترته علیه دموکراسی را رد کرد و گفت: من فکر نمی کنم که این درست باشد چون رئیس جمهور خود وکیل است و قوانین را می داند و هدفش صرفا حفظ حاکمیت قانون است و منشور حقوقی را نیز می داند.

در گزارش اطلاعاتی آمریکا نوشته شده است: دوترته در فیلیپین همچنان به کمپین انحصاری خود علیه موادمخدر، فساد و جرم و جنایت ادامه می دهد و گفته که ممکن است قانون اساسی را به حال تعلیق درآورده و یک دولت انقلابی اعلام کند.

این در حالی است که گروه های حقوق بشری و حقوق رسانه امروز اعلام کردند که رئیس جمهور فیلیپین در یک اقدام مغایر با آزادی بیان، فعالیت یک وب سایت خبری شناخته شده برای پوشش اخبار کاخ ریاست جمهوری را ممنوع نموده است.

این وب سایت به نام وب سایت RAPPLER در سال 2012 فعالیتش را شروع کرد و یکی از مجموعه سایت های خبری فیلیپین است که از کمپین دوترته به بهانه مبارزه با موادمخدر و جرم و جنایت انتقاد نموده است.

سخنگوی دوترته گفت که وی به دلیل فقدان اعتماد تصمیم گرفته خبرنگاران وب سایت RAPPLER را از پوشش تحولات مربوط به دفتر ریاست جمهوری منع کند.

گروه دیده بان حقوق بشر این اقدام را تهدید علیه آزادی رسانه توصیف نموده است. این گروه گفت: این اقدام می تواند منجر به یک حمله گسترده تر علیه خبرنگاران و سازمان های خبری که نقشی مهم در نظارت بر سوابق حقوق بشری ضعیف دولت فیلیپین ایفا کردند، گردد.

گروه های رسانه ای محلی و قانونگذاران مخالف دولت دوترته نیز این تصمیم وی را محکوم کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 576

به "ابراز نگرانی دولت فیلیپین نسبت به گزارش اطلاعاتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی دولت فیلیپین نسبت به گزارش اطلاعاتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید